Lk 1, 67-79
Zachariášov chválospev hneď na začiatku evanjelia každému čitateľovi predstavuje, čo je to ono „oslobodenie“, ktoré prináša narodenie dieťaťa, na ktoré je zameraný celý nasledujúcich príbeh. Ako kedysi pri východe z Egypta ľud vychádza z otroctva, aby prebýval s Bohom a aby mu mohol slúžiť, tak s rovnakým cieľom z otroctva po dlhých rokoch vychádza opäť. Tentokrát však nejde o vyslobodenie z nadvlády politického vládcu. Obnova ľudu zo strany Jána Krstiteľa spočíva vo výzve prijať odpustenie za nelásku a nie v zhromaždení zástupov do boja. Mesiáš, ktorý prichádza po ňom, totiž nepovoláva do vzbury, ale vedie ľudí na novú cestu pokoja, ktorý nič nerozvráti. Dieťa z Betlehema prichádza vyslobodiť ľud z nebezpečnejšieho otroctva, než sú okovy: z hriechu. A ovocím vyslobodenia ľudu bude oslava Boha a svätosť jeho života.
Pane, daj nám silu prijať odpustenie a vykročiť do tvojej slobody.
Fr. Damián, OP